Itt a digitális világ legbefolyásosabbjainak toplistája

Idén nyolcadik alkalommal állította össze a digitális piac legmeghatározóbb 25 személyét tartalmazó toplistát a Marketing&Média. A „Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon” rangsor élére 2017-ben Palocsay Gézát, az e-kereskedelemmel foglalkozó Schibsted ügyvezető igazgatóját választotta a szakmai zsűri.

Második Szigetvári József lett, a Szállás.hu ügyvezetője, szintén az e-kereskedők kategóriából, a harmadik helyre pedig Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője került. Növekedett a női szereplők száma, közülük idén már hárman vannak a tíz legbefolyásosabb digitális szakember között.

Látványosan megerősödtek az e-kereskedelmi vezetők az idei toplistán, miközben a topvezetők tartották tavalyi arányukat, a véleményvezérek-főszerkesztők és az alapító-innovátorok súlya viszont csökkent. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte, hogy 2017-ben a tartalom helyett hangsúlyosabb szerepet kapott a technológia, amit jól mutat az e-kereskedők megnövekedett száma is a toplistán. A digitális világ gyors változását mutatja, hogy a 2016-ban összeállított toplista 40 százaléka cserélődött ki idén.

Az első tíz helyezett
Az idei lista első helyét Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója foglalja el. A Jófogás.hu-t és a Használtautó.hu-t üzemeltető vállalat sokat erősödött a szakember vezetése óta, és árbevételük várhatóan nagyot ugrik majd idén, hiszen a Használtautó.hu-t beolvasztották a cégbe. A lista második helyezettje Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezető igazgatója, aki a 2016-os negyedik helyéről lépett előre. A szállásfoglaló oldal látványos növekedésen ment keresztül az elmúlt években, jelenleg már öt országban rendelkeznek saját képviselettel, és öt kontinensről kínálnak szálláshelyeket. A dobogó harmadik fokára 2017-ben Uj Péter került, a 444.hu főszerkesztője. A 2013-ban indított hírportál havonta 1,3 millió látogatóval büszkélkedhet, ami napi viszonylatban 210-220 ezer netezőt jelent. A negyedik helyen D. Tóth Kriszta, a wmn.hu alapító-főszerkesztője szerepel, ötödik pedig Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgató-társalapítója, szintén az e-kereskedők kategóriából. A hatodik helyre egy topvezető került, Heal Edina, a Google magyarországi vezetője, hetedikként pedig Dunai András, a Central Médiacsoport digitális üzletágának igazgatója végzett. A nyolcadik lett ebben az évben Árvai Péter, a Prezi társalapítója, kilencedik lett Zalai Ágnes, a Nosalty termékmenedzsere. Az idei lista tizedik helyezettje Bíró Pál, a YouTube magyarországi menedzsere.

A Marketing&Média 2017-es listáján a véleményvezérek tavalyi erősödésük után némileg visszaestek: idén hat helyett már csak öten szerepelnek a toplistán. Az alapító-innovátorok kategóriájában történt még nagy csökkenés, akik közül hat helyett idén már csak hárman képviseltetik magukat a rangsorban. A digitális szakemberek száma eggyel nőtt, míg a topvezetőké változatlan maradt. 2017 az e-kereskedők éve lett, ugyanis négyről hétre emelkedett a számuk a tavalyi összeállításhoz viszonyítva. Az idei listán a már említettek mellett még Martis István (Profession.hu), Mészáros Dávid (Ingatlan.com) és Weiler Péter (Dating Central Europe) is képviseli a kategóriát.